Dwalen - Reisverslag uit Le Châtelet, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Dwalen - Reisverslag uit Le Châtelet, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Dwalen

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

07 Juni 2018 | Frankrijk, Le Châtelet

Niet iedereen die dwaalt, is verdwaald. Vandaag voor het eerst niets gereserveerd voor het einde van de dag. Ik zie wel waar ik vanavond slaap en hoe ik aan eten kom. Alle adviezen waren: reserveren moet wel, gezien het grote aantal pelgrims. Nou, dat valt op ‘mijn’ weg (Voie de Vezelay a SJPDP) wel mee. Heb al dagen geen wandelende of fietsende pelgrims ontmoet. En overal waar ik kom is slaapplaats. Voor de goede richting kan ik altijd nog mijn GPS of Christoffeltje aanspreken:-). Mussen, krekels en zwaluwen bepalen de klankkleur van de dag en langzaam maar zeker kom ik in een ritme waarin het goed voelt. Het platteland lijkt wel uitgestorven, zo weinig mensen kom ik tegen. Totdat je wordt opgeschrikt door een erfhond. Jeetje, wat kan zo’n dier lawaai maken. Kunst is ook om de markeringen (tijdig) te vinden. Verscholen achter groen, omgedraaid door andersdenkenden, laag bij de grond en dan weer op 3 meter hoogte. Je maakt snel teveel kilometers:-(. Vandaag even gesproken met een controleur van de ‘balisage’. Hij stopte en stapte vriendelijk uit zijn quad om mij te vragen of ik alles kon vinden. Nou, de meeste wel. Gisteren in de regen veel kilometers gemaakt langs het Canal de Berry. Binnen een uur waren mijn schoenen doorweekt. Meer dan 25 km door nat en hoog gras gewandeld. Complimenten voor mijn beide voeten. Aan het einde van de dag neergestreken in een (wat later bleek) opvangcentrum voor dak- en thuislozen. Prima plek en lekker eten. 10 uur slaap deed wonderen voor de tocht van vandaag naar Le Châtelet. Een hotel met speciale pelgrimsprijs! Wat wil een Hollander nog meer? Inmiddels 8 wandeldagen achter de rug en in de benen. 220 km op de teller (inclusief verdwalen). Morgen weer een dag!


  • 09 Juni 2018 - 05:41

    Cecile:

    Dag Sjoerd,
    Heb nu pas de tijd genomen je blog te lezen. Gaaf zo'n doel en onderneming. Echt iets wat bij jou past. Heel veel wandelplezier en succes. Ik blijf je volgen.
    Groet Cecile

  • 09 Juni 2018 - 10:25

    Herma Nap:


    Dag lieve vriend!

    Ik ben onder de indruk van jouw 'prestaties"!
    Je doet het toch maar en dat nog wel in je eentje!
    Wel heel goed, lijkt mij, om 'tot jezelf ' te komen en misschien zou het voor ieder mens goed zijn zoiets te ondernemen!
    Ik wandel ondertussen in gedachten met je mee en lees graag je ervaringen die je opdoet deze weken.
    Heel veel sterkte en ook heel veel mooie momenten toegewenst!
    Met een dikke kus van mij,
    Herma

  • 12 Juni 2018 - 09:33

    Tommy:

    Nu al een mooi avontuur en wat een plaatjes!!

  • 12 Juni 2018 - 19:36

    Tineke:

    Ha, die Sjoerd!

    Wandelen werkt aanstekelijk. Als ik zo je verhalen lees krijg ik er ook weer zin in!. Zo maar even een rondje in de polder... Ha,ha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Actief sinds 11 Sept. 2017
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 21418

Voorgaande reizen:

12 Juli 2021 - 22 Juli 2021

Samen naar Finisterre

10 Juni 2021 - 10 Juni 2021

Kamperen met kinderen/kleinkinderen

11 Juli 2020 - 30 Juli 2020

2020: Op reis in eigen land

09 Januari 2020 - 22 Januari 2020

Naar het dak van Afrika

29 Augustus 2019 - 10 Oktober 2019

Camino in Spanje

16 Juli 2019 - 06 Augustus 2019

Samen op pad in Noorwegen

30 Mei 2018 - 07 Juli 2018

Onderweg in Frankrijk

16 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Terug in Georgiē

30 September 2017 - 11 November 2017

Loslaten

Landen bezocht: