Soms breekt uw licht - Reisverslag uit Brouqueyran, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Soms breekt uw licht - Reisverslag uit Brouqueyran, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Soms breekt uw licht

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

28 Juni 2018 | Frankrijk, Brouqueyran

Dinsdagmorgen, 26 juni, vroeg opstaan, ontbijten en om 6:30 uur wandel ik al in de richting van Monsegur. Prachtige vergezichten boven graanvelden en akkers met druiven. In Saint Ferm loop ik een kerk binnen en word overvallen door de stilte. In de uren daarna luister ik naar mooie liederen (Soms breekt uw licht) en het concert van PlusMinus van 12 juni 2010. Ik kan mij laten gaan en de kilometers ‘vliegen voorbij’. 

In de namiddag komen we aan op een kleine camping in Monsegur. Een mini-caravan met 2 bedden en een plekje voor een tent vormen de voorzieningen voor pelgrims. Een extra is wel het zwembad dat speciaal voor ons open gaat. We zijn inmiddels gewend aan de uitersten.

‘s Avonds op jacht naar een voedzame maaltijd en daarna op tijd naar bed. Mijn ritme raakt ook gewend aan vroeg slapen en vroeg weer op. Dinsdag ook al vast 2 nachten gereserveerd voor eind volgende week in de Pelgrimsherberg Beilari Aterpea (voorheen L’Esprit du Chemin) in Saint Jean Pied de Port. De drukte onderweg neemt toe en daarmee ook de noodzaak om te reserveren! 

Woensdag (mijn 27ste wandeldag) gaat de reis verder naar Bassanne. Reisgenoot Reina haakt af ivm haar gezondheid en behoefte aan rust. Met Luc wandel ik naar La Reole. Laaghangende bewolking zorgt voor een aparte sfeer en ander licht. We ontmoeten weer andere pelgrims (de hitte is een gemeenschappelijk onderwerp). ’s Avonds komen we aan op bij een oude gerestaureerde molen. Een enorme eerste verdieping met veel ruimte (en luxe) voor 4 pelgrims! Welverdiende nachtrust.

Donderdag, 28 juni, een mooie loop via Flavignac en Auros naar Brouqueyran. In een oud kasteel heerst een oase van rust en kunnen we wassen, drogen en …….zwemmen. De kasteelvrouw leidt ons rond en zorgt voor een heerlijke maaltijd. 


  • 28 Juni 2018 - 20:03

    Anneke:

    He pelgrim, wat ga je goed!!! Kun je, als je terug bent, een boekje maken van deze pelgrimage?
    Ik wil alvast een exemplaar bestellen.
    Bon voyage!!!!

  • 28 Juni 2018 - 21:48

    Wil Bakker:

    Ik krijg echt het gevoel dat ik meeloop in de warmte.. En die prachtige tekst van "Soms breekt uw licht in mensen door" zul je denk ik dagelijks ervaren met je reisgenoten.
    Je bent een dappere volhouder.
    liefs van Wil en Dineke.

  • 29 Juni 2018 - 06:32

    Nicole Van Wouw:

    Sjoerd fijn dat ik je reis kan volgen, mooie en confronterende ervaringen. Respect.

  • 29 Juni 2018 - 07:56

    Frida :

    Hallo lieve Sjoerd
    Wat ben je een doordouwer. Ik denk dat dagelijks lopen wel verslavend werkt. Tot hoe ver wil je komen?
    Liefs Frida

  • 29 Juni 2018 - 08:32

    Ria:

    Hallo lieve Sjoerd.

    Wat mooi toch allemaal .

    Liefs Ria

  • 29 Juni 2018 - 15:07

    Sjoerd:

    Lieve schoonzus Frida,
    12 januari vroeg jij mij waarom ik de Camino nu in 1 keer wilde lopen en niet in etappes zoals in de afgelopen jaren. Jouw vraag zette mij aan het denken.......en ik besloot mijn plan te wijzigen. Marjolein blij en de kinderen blij (en ik ook). Dit jaar van Vezelay naar Saint Jean Pied de Port. En in 2019 DV het Spaanse deel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Actief sinds 11 Sept. 2017
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 21397

Voorgaande reizen:

12 Juli 2021 - 22 Juli 2021

Samen naar Finisterre

10 Juni 2021 - 10 Juni 2021

Kamperen met kinderen/kleinkinderen

11 Juli 2020 - 30 Juli 2020

2020: Op reis in eigen land

09 Januari 2020 - 22 Januari 2020

Naar het dak van Afrika

29 Augustus 2019 - 10 Oktober 2019

Camino in Spanje

16 Juli 2019 - 06 Augustus 2019

Samen op pad in Noorwegen

30 Mei 2018 - 07 Juli 2018

Onderweg in Frankrijk

16 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Terug in Georgiē

30 September 2017 - 11 November 2017

Loslaten

Landen bezocht: