Slijtage - Reisverslag uit Mont-de-Marsan, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Slijtage - Reisverslag uit Mont-de-Marsan, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Slijtage

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

30 Juni 2018 | Frankrijk, Mont-de-Marsan

De hakken van mijn hanwag bergschoenen zijn bijna versleten. Die smelten op het asfalt met deze hoge temperaturen. Hopelijk halen de schoenen Saint Jean Pied de Port nog.

En verder mijn lijf…….Gehavend tot op heden: blauwe plekken, wonden, kleurverschillen (lijk wel een wielrenner), sixpack komt weer tevoorschijn, 66 muggenbulten, zwembandjes zijn verdwenen, 3 geregistreerde tekenbeten, dikke vingers. Een paar kilo’s afgevallen. Dit is even een tussenstand.

Zaterdag vroeg vertrokken ivm de verwachtte hitte. Om 5.45 uur in alle stilte het stadje uit gewandeld. Het was al 21 graden (ook ‘s nachts).

Een tocht van 30 km naar Mont-de-Marsan stond op het programma. Veel drinken en eten dus. En wat wordt er zoal ingenomen: 4 liter water, 2 espresso koffie, 2 cola’tjes, 1 jus d’orange, 1 orangine, 3 pain de raisins, 1 croissant, 2 appels, 2 sinaasappelen, 2 bananen, 4 perziken, walnoten, brood met worst. Dochter Annelieke adviseerde tussentijds “papa, je moet goed eten”. Nou, daar hou ik mij dus aan. “Hou van jezelf, dit lijf moet het doen!” sprak Broeder Fons (pelgrimshoeve Kafernaum, op 9 april 2016). Wijze woorden.

In de loop van de dag neemt het gewicht van mijn rugzak ook af.

Halverwege de middag komen we (een groep van 7 pelgrims) aan in het stadje. In het voormalige badhuis vinden we onderdak. Douchen, kleren wassen en in de schaduw bijkomen (37 graden). Aan het einde van de middag naar het centrum gewandeld en daar naar de voetbalwedstrijd Frankrijk – Argentinië gekeken. Ondertussen de vochtspiegel kunnen reguleren.

Straks nog even een sobere pelgrimsmaaltijd en dan vroeg naar bed. Zondag 1 juli, de warmste dag van deze week, de langste afstand (meer dan 36 km), en de dag waarbij mijn gedachten naar 3 jaar geleden gaan.

• 30 Juni 2018 - 19:22

Ria:

Pffff.....zet 'm op morgen.

• 30 Juni 2018 - 20:05

Anneke:

Sterkte, dappere pelgrim...komende dagen worden vast zwaar door herinneringen. Knuf,Anneke

• 01 Juli 2018 - 06:38

Nathalie:

Wat een groot avontuur. Ik lees graag je reisverhalen. Mooi! Veel sterkte vandaag en met de rest van je tocht.

• 01 Juli 2018 - 21:15

Wil Bakker:

Wat heb je het zwaar, maar je doet het toch maar.Klasse!Zou ik je nog herkennen
    en als je weer terug bent?
    Natuurlijk zijn mijn gedachten bij Dieuwke vandaag. "Ga met God en Hij zal .....".
    Ook met jou hoor.
    Liefs,