Hummelo > Diepenveen - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Hummelo > Diepenveen - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Hummelo > Diepenveen

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

19 Juli 2020 | Tanzania, Arusha

Zaterdag 11 juli vertrek naar de Achterhoek. Volgepakte auto met tent en daktent.
We komen aan bij een gezellige familiecamping met vnl caravans en grote bungalowtenten. Onze Peugeot past daar prima tussen. In verband met het wisselvallige weer besluiten we de tent op te zetten. Geen verkeerde keuze want er valt veel regen in de volgende dagen. Gelukkig ook af en toe droog; we maken mooie fietstochten door de wijde omgeving. Direct naast de tent hebben we ons eigen prive-sanitair. Super handig!
Hummelo ademt een beetje de gemoedelijke sfeer die wij kennen van Delden. Coronaregels worden consequent nageleefd.
Fietstochten van 22 en 42 km. Laag Keppel, Drempt, Doesburg, Doetinchem. We fietsen wat af langs de IJssel.
Een dagje naar Winterswijk ontkomen we niet aan. Op bezoek bij Obelink - 72.500 m2 - warenhuis met tenten en accessoires.
Aansluitend een rit naar Bronkhorst waar wij via Brummen met de veerpont aankomen. Een plek met veel herinneringen aan de concoursen met jachthoornblazers! In de kerk kopen we een schilderij van Henny Ferwerda. Later in de vakantie nog even ophalen in Vorden.
Samen muziek maken bij de tent en veel lezen in deze 5 dagen.
Oja, de drone uitgeprobeerd. Na een geslaagde proefvlucht landt de drone bij de achterbuurman op het dak van zijn tuinhuisje. Een ochtend hardlopen hoort er uiteraard ook bij.
Donderdag 16 juli in de regen opbreken; we gaan door naar Diepenveen.
We komen in een hele andere wereld........
Klooster Nieuw Sion. Een oase van rust en stilte heerst over het complex en de omringende bossen.
Elke dag 4 getijdengebeden die we zoveel mogelijk volgen in de mooie Kloosterkerk. Met onze daktent staan we binnendeur muren van het klooster. Wij hebben gekozen voor volpension. 4 dagen vegetarisch. Een ochtend meegeklust in de moestuin. Contact met jonge bewoners van het klooster. Wandelen en fietsen. Vrijdag 17 juli viert Marjolein haar 60ste verjaardag. Aandacht op kleine schaal voor deze mooie leeftijd. En gezongen bij de smederij voorafgaand aan het avondeten. We treffen het met het weer. Warm en overwegend droog weer.
Fietsen naar Deventer en daar de Lebuinuskerk bezocht.
Een ciderpresentatie in het klooster en een rondleiding door het oude complex. Een heel bijzondere 4-daagse. Hier wil ik graag naar terug.

Zondag 19 juli opbreken en vertrek naar het noorden van NL.
Nes WD.