De beklimming is begonnen - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu De beklimming is begonnen - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

De beklimming is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

11 Januari 2020 | Tanzania, Arusha

We reizen naar Machame Gate: het verzamelpunt voor de beklimming. Kennismaking met de porters en de guides. Diamox ingenomen ter voorkoming/vermindering van hoogteziekte. We starten in de stromende regen (maar het is dan ook niet voor niks een tropisch Regenwoud). Een goeie test van onze materialen. Het water stroomt het pad af: rood en oranje. In 6 uur wandelen we naar 2835 m hoogte. Een pittige klim over stenen en mos. Elk uur een korte stop om op adem te komen en even te eten/drinken. We komen gelukkig droog boven in ons kampement. Thee drinken en uitrusten en de tent slaapklaar te maken. De top van de Kili is al te zien. Om 20:30 uur een heerlijke maaltijd. Ik voel mij heel ver weg van huis en haard. Vraag mij af waar ik aan begonnen ben. Er volgt een briefing voor de volgende dag (kleding, voeding, vocht) en de saturation wordt gemeten: om 21:45 uur slapen. Ons kamp wordt bewaakt door mannen in donkere kleding (Masai). Bij toiletbezoek (er zijn voor ons 3 toilettentjes beschikbaar voor de hele tocht) wordt ik aangesproken met ‘Jambo’. Ik schrik mij rot. De diamox begint te werken.........

• 18 Januari 2020 - 11:51

Luc Soutaer:

Sjoerd man het is een pracht van avontuur, je verslag kan ik mij een visualiseren en je foto’s helpen daarbij. Wat een prestatie ik doe meer dan mijn pet af, respect vriend echt respect voor je. Geniet van wat de natuur je laat zien tussen het afzien hé. Have fun my friend, groetjes van Brigitte.

• 18 Januari 2020 - 12:02

Annelies E:

Fijn, wat van je te lezen en te zien. Respect ook voor de dragers. Wat een gesjouw. Goeie tocht verder.

• 18 Januari 2020 - 12:11

Bas:

Nu gaat het ècht beginnen dan! Ik wens je een avontuurlijke reis, maar daar ben ik wel van overtuigd!