Contact - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Contact - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Contact

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

11 Juni 2018 | Frankrijk, Crozant

Vrijdag 8 juni op weg naar La Chatre. Een warme dag met veel kilometers en hoogteverschillen. Veel asfalt (en dat vinden mijn kuiten niet lekker); maar ook veel wegen door en tussen velden met tarwe, haver en gerst. Onderweg een leuke ontmoeting met leerkrachten en kinderen van een lagere school. Hun jaarlijkse fietstocht de berg op! Afzien voor die kleintjes.....

Net voor La Chatre kwam ik de eerste 2 pelgrims tegen (naar later bleek Reina en Luc). Maar die sloegen op de vlucht toen ze mij in de verte zagen aankomen..... In de stad niets gereserveerd en alles bleek al vol. Uiteindelijk neergestreken in Hotel Lion d’Argent. De hoofdprijs betaald voor een heerlijk diner en bed en ontbijt:-(

Zaterdagmorgen op weg naar Neuvy Sainte Sepulchre. In een mooie Gite neergestreken en kennisgemaakt met Marie (Française van 68) en een Duits echtpaar. De hele nacht onweer en regen. Zondagmorgen vroeg vertrokken samen met Marie uit Brest. Mooie gesprekken over het leven, kinderen, kleinkinderen en pensionering! Veel Franse liedjes gezongen! Aan het einde van de dag aangekomen in een fantastische Gite communale van Gargilesse-Dampierre. In de schaduw van een 12e eeuws kasteel met mooie fresco’s.

Vandaag, maandag 11 juni, vroeg vertrokken voor een dag met veel hoogtemeters en geglibber langs de rivier en beekjes. Besloten om het bij 20 km te laten. In Crozant een gite opgezocht, gewassen, een eettentje gevonden (met WiFi) om even een paar indrukken op te schrijven. Reina (uit Groningen) en Luc (uit Tongeren) komen ook aan in het dorp en overnachten ook in de Gite.

Heel langzaam maar zeker kom ik los van NL en wat er allemaal (niet) gebeurt. Er ontstaat een ander dag-en nachtritme.

Ik ben inmiddels op 1/3 van mijn reis. De zware stukken (met veel hoogteverschillen)gaan nu beginnen.

Morgen naar La Souterraine!

• 17 Juni 2018 - 11:38

Cees:

Leuk Sjoerd, om je verslagen steeds te lezen! Al wandelend maak je zo nogal wat mee. Je zit nog noordelijker dan ik dacht. Ik hoop, dat je niet teveel asfalt e.d. tegenkomt en wens je veel wandelplezier verder, al zal het bij tijden afzien zijn.
    Groetjes,
    Cees.