De hitte van Les Landes - Reisverslag uit Roquefort, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu De hitte van Les Landes - Reisverslag uit Roquefort, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

De hitte van Les Landes

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

29 Juni 2018 | Frankrijk, Roquefort

Tijdens de nacht ‘lek’ gestoken door de muggen. De temperatuur vannacht is niet beneden de 20 graden geweest. Vroeg vertrek leidt ons naar het grensgebied Gironde/Les Landes. Al snel in de morgen loopt de temperatuur op naar 28 graden. We komen andere pelgrims tegen (uit De Zilk, Kimiko uit Kawasaki, Michel uit N.Frankrijk en Orne uit Brabant). Veel gezelligheid bij de koffie op de plaats van de enige uitspanning in dit gebied. Verder dodelijk saaie omgeving. Alleen maar lange zandwegen en lange rijen naaldbomen. Met dank aan Napoleon. 

Tijdens de wandeling besef ik dat de dagen volgens een bepaald patroon verlopen. Vroege wekker, medicijnen, wassen, aankleden, check-check-dubbelcheck de rugzak (waarvan ik elke cm2 ken), camelbak met 2 liter koud water in de rugzak, ontbijtje met koffie, yoghurt en broodje (en een enkele keer een gebakken ei), eten verzamelen voor onderweg, snel even het wereldnieuws scannen, uitzwaaien en op pad. Soms nog even boodschappen doen (veel fruit!!).

Rond 15:00 uur komen we aan in Roquefort bij de gereserveerde pelgrimsherberg. Alle bedden beneden zijn al bezet. Ik moet noodgedwongen naar de bovenverdieping van de stapelbedden. Kleren wassen en drogen en voeten inspecteren. In het dorp op jacht naar anti-muggencreme bij de Pharmacie.

Ik zie opeens het bordje ‘Mimizan’ en denk aan de heerlijke vakantie aan de kust.

Om 19:00 uur een dagmenu in Cafe Restaurant La Paix en om 21:00 uur naar bed. Het is mooi geweest vandaag. Ik post dit bericht nog even en hoop dat de helpdesk van Waar-ben-je-nu het nog wil bezorgen Morgen op weg naar Mont de Marsan (30 km met 35 graden). Ik probeer op gewicht te blijven. 

Iedereen een goed weekend!


  • 29 Juni 2018 - 18:09

    Liek:

    Pfff.. het zweet breekt me al uit als ik het lees!!
    Respect en een beetje rollende ogen ihkv 'je bent gek' lieve pa.

    Zorg dat we je heelhuids thuis krijgen, graag dezelfde hoeveelheid kilo's als toen je vertrok!
    Ben trots!!

    Liefs

  • 29 Juni 2018 - 19:27

    Hetty:

    In Mimizan liggen inderdaad mooie herinneringen ...die prachtige wilde branding waar Dieuwke tijdenlang naar kon kijken...gezellige uren op de camping. En klopt, die rare bossen met kaarsrechte rijen bomen! Enne Lieke, als ik de foto’s zie van je vader’s avondeten: maak je geen zorgen...ik zag foie gras en profiterolles...

  • 29 Juni 2018 - 21:12

    Arie:

    Wat schrijf je beeldend! Ik zie de eentonigheid weer voor me van dat landschap en voel de warmte en het zweet. Ooit wil ik ook een pelgrimstocht wagen, maar zie dan op tegen saaie wegen. Annemiek zegt dat dat er bij hoort ..... Heel veel sterkte en Zegen op jouw weg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Actief sinds 11 Sept. 2017
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 21427

Voorgaande reizen:

12 Juli 2021 - 22 Juli 2021

Samen naar Finisterre

10 Juni 2021 - 10 Juni 2021

Kamperen met kinderen/kleinkinderen

11 Juli 2020 - 30 Juli 2020

2020: Op reis in eigen land

09 Januari 2020 - 22 Januari 2020

Naar het dak van Afrika

29 Augustus 2019 - 10 Oktober 2019

Camino in Spanje

16 Juli 2019 - 06 Augustus 2019

Samen op pad in Noorwegen

30 Mei 2018 - 07 Juli 2018

Onderweg in Frankrijk

16 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Terug in Georgiē

30 September 2017 - 11 November 2017

Loslaten

Landen bezocht: