Blauwe luchten - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Blauwe luchten - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Blauwe luchten

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

25 Juni 2018 | Frankrijk, Saint-Quentin

Zaterdag een zware etappe. Met teveel eten en drinken voor onderweg (in alle dorpen zijn de winkeltjes gesloten) ploeter ik door de mooie Dordogne. Veel kastelen en sporen van edelherten, reeën en wilde zwijnen. Aan het einde van de middag storten we neer in Mussidan. Een mooi huis voor pelgrims. Voor € 11,— onderdak en ontbijt en later op de avond met 3 andere pelgrims een dagmenu voor € 10,—. Langzaam maar zeker komt er een perspectief op de Pyreneeën. Eind volgende week komt Saint Jean Pied de Port in het zicht. Ik besluit om mijn terugreis al vast te ‘organiseren’ en boek een vliegticket.

En dat loopt toch anders met dit gegeven tussen de oren Zondag 24 juni (mijn 25ste wandeldag), wandelen we naar Bazange. Op een camping in een tent op palen. En een heerlijk zwembad! Warm eten is helaas niet mogelijk dus noodgedwongen eten we foie gras op toast.

Morgen zien we wel weer verder.

En nu maar afwachten of de helpdesk van Waarbenje.nu mijn blog gaat bezorgen. Sinds vrijdagmorgen werkt de techniek achter het blog niet meer.

Vanmorgen om 7:00 uur vertrokken in de richting van Saint Quetin sur Caplong. Helaas geen ontbijt en koffie op deze 4-sterrencamping Gelukkig vinden we om 8:00 uur een broodautomaat en om 10:30 uur een bar aan de Dordogne waar koffie wordt geserveerd. De temperatuur loopt op dat moment al op naar 27 graden.

Fantastisch mooie blauwe luchten met veel zwaluwen. En ……..overal druiven, druiven en nog eens druiven. Langs en door druivenvelden, door bossen en af en toe asfalt wandelen we berg op en berg af. De 2 liter water voorraad in de Camelbak is al snel op. Gelukkig vinden we een boerderij waar we kunnen bijvullen. Om 17:00 uur vallen we neer in het dorp St Quetin bij een prima Chambre d’Hotes. In de schaduw een koud biertje smaakt prima! Het is inmiddels 33 graden.

Een 84-jarige pelgrim uit Australië vertelt ons uitgebreid over zijn Camino-ervaringen.

De afgelopen dagen gaan mijn gedachten vaak terug naar 3 jaar geleden. Alles komt boven.

• 26 Juni 2018 - 09:22

Syta:

Hoi lieve broer, mooi om je verslag te lezen met al je belevenissen, ervaringen en mijmeringen. Ik 'wandel' een beetje mee zo