Een paar dagen rust - Reisverslag uit Kharagauli, Georgië van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Een paar dagen rust - Reisverslag uit Kharagauli, Georgië van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Een paar dagen rust

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

23 Februari 2018 | Georgië, Kharagauli

Woensdagmorgen begint met een wisseltempoloop in de bergen. 6 km met 11% stijging en daling dat gaat lekker. Thuisgekomen staat de khinkali en gebakken lever en brandenwijn klaar. Dat schiet lekker op:-). Er zit ook niet zoveel verschil in ontbijt, lunch en diner. Alleen de aanvangstijden verschillen.

De ingezamelde kleding wordt op het kantoor van het National Park in dank ontvangen. Ook een bezoek gebracht aan de theaterdirecteur van Kharagauli (tevens schrijfster van een boek over het dorp). Tijd om te lezen naast alle andere dagelijkse bezigheden. De mooie vergezichten met besneeuwde bergtoppen blijven boeien. De dagelijkse tochten naar boven (en weer terug) gaan over smalle koeienpaadjes en brengen mij op de mooiste plekken. Of er is een weg, of ik vind een weg of ik maak een weg. De koeien gaan toch wel hun eigen gang.

Bij mijn wandelingen door het dorp valt mij op dat de gasmeters en electrameters aan de straat hangen. Geven ‘s avonds fraai licht.

Ook elke dag even klussen in de werkplaats hoort bij het dagritme. Slabestek maken!

Donderdagavond plannen gemaakt voor de komende dagen. Zaterdag vertrekken Shota en ik vroeg met de trein en een busje naar Borjomi. We gaan een trail lopen van 900 naar 2200 meter! Met overnachting in een sheperds hut. En volgende week nog een tocht de bergen in. Eind volgende week samen met Shota voor de klas. Hij vertelt over het National Park hier en ik mag iets vertellen en laten zien over de natuur in NL. Eigen materiaal en filmpjes van Natuurmonumenten (met dank aan Wieger van Beek).

Vandaag voorbereiding op de 2 daagse trail. Zo, en nu panduri oefenen. Tot volgende week!

• 23 Februari 2018 - 15:18

Wil Bakker:

Zo wat ben je toch weer actief bezig en dat alles in de kou.
    Fijn dat je zo geniet.
    Wat je filosofie betreft over het heimwee.: Een juiste opmerking van Marjolein en van je dochter.
    Hier is ook heimwee naar jou.
    Maar ga verder met je plannen daar en wees alert ...
    Liefs,
    Wil

• 23 Februari 2018 - 19:36

Annelies:

Hoi Sjoerd,
    Wat gaaf om een beetje over je schouder mee te kijken in een andere wereld! Het leven wordt hier bepaald door de natuur en de seizoenen! Klinkt 'oer'! Leef je uit!
    Liefs, Annelies