“Waarom rennen als je ook kunt wandelen”:-) - Reisverslag uit Guérigny, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu “Waarom rennen als je ook kunt wandelen”:-) - Reisverslag uit Guérigny, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

“Waarom rennen als je ook kunt wandelen”:-)

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

02 Juni 2018 | Frankrijk, Guérigny

Na 4 dagen wandelen probeer ik de hectiek van de laatste dagen in NL achter mij te laten. Veel is er gebeurd dat vraagt om over na te denken. En dat gaat met wandelen beter dan met rennen:-)

De titel boven dit 1e reisverslag is vandaag toevallig de ‘Dagelijkse Gedachte’. Toeval bestaat niet ook al is de gedachte niet nieuw. Waar is-ie wel. Ik weet nog niet waar ik over zal schrijven maar zo af en toe over een hoogtepunt vertellen vind ik leuk.

Woensdagmorgen uitgezwaaid door Marjolein op Amsterdam CS, trein naar Paris du Nord, metro naar gare Lyon, taxi naar gare Bercy en dan maar hopen dat er nog een trein rijdt naar Sermizelles Vezelay. Stakingen van de spoorwegen en de onvoorspelbare dienstregeling zijn het onderwerp van gesprek op de stations. Ik kom uiteindelijk in Sermizelles en loop de laatste 15 km naar Vezelay. Hooggelegen in de Morvan(Bourgogne). Na het vesper naar het onderkomen voor pelgrims (op een slaapzaal met Fransen, Duitsers en enkele pelgrims uit NL). Donderdagmorgen het lauden meegemaakt in de basilique en de pelgrimszegen meegekregen. Mooi ritueel met betekenis (ook iets voor ons ‘protestanten’?). Vanaf vandaag ben ik opeens een reiziger en pelgrim. Opgetrokken met een krasse dame uit Japan (70 plus), die Santiago de Compostela in het vizier heeft. We belanden na 25 km in Le Chemin bij Huberta en Arno. Een warm welkom en een bekend ‘thuisgevoel’ na het bezoek in 2016. Goede gesprekken en een heerlijk maal bereiden ons voor op de volgende dag: Saint Reverien (30 km verder in de Morvan). Ook Ramon - een 33 jarige man uit Nijkerk - sluit aan en we hebben de grootste lol. We komen aan bij het oude postkantoor en maken daar met andere gasten een heerlijke maaltijd. Vroeg naar bed en vroeg uit de veren. Vertrek om 7:30 uur naar Guerigny met Ramon. Een pittige wandeling met veel zon en weinig wind (36 km). Hotel Commerce met een lekker menu en dan mijn mandje in. Morgen alleen wandelen naar Nevers. En dan zien we wel weer verder.

• 04 Juni 2018 - 10:57

Arie Molendijk:

Leuk om je wandelervaringen te lezen. Dan begint het ook bij mij te kriebelen. Maar ik weet uit ervaring dat een dagwandeling van 36 km. pittig is en veel van je vraagt. Ik heb nog een boekje met reisverslagen van pelgrims op de Camino voor je klaar liggen. Goede reis en weet je omringd door onze Reisgenoot op al onze wegen. Arie

• 04 Juni 2018 - 14:08

Ria Flemming:

Ha Sjoerd ,

Wat leuk om je weer te kunnen volgen tijdens je wandelvakantie.

Lieve groet
    Ria

• 04 Juni 2018 - 18:35

Liek:

Heeeerlijk om te lezen en te zien pa!! Xxx

• 04 Juni 2018 - 20:02

Wil Bakker:

wat een heerlijk lang reisverslag. Wij waren ook jaren geleden in die prachtige basiliek in Vezelay.
    mooie foto's. Zo maken we de reis een stukje mee.
    liefs,
    Wil

• 05 Juni 2018 - 16:53

Anneke:

Bonne route, mon ami..va avec le bon Dieu!!!