Regen en kou in Galicië - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Regen en kou in Galicië - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Regen en kou in Galicië

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

24 September 2019 | Spanje, Portomarín

Toch even wennen aan de overgang van warmte/hitte van de eerste week naar het zeeklimaat in Galicië nu. Maandag van Linares naar San Mamede (34 km). Een tocht door en langs allerlei gehuchten; dwars over het erf van boerderijen. Ik voel mij wel thuis. Mooie vergezichten over Galicië. Onderweg kom ik een 800 jaar oude Tamme Kastanjeboom tegen. Indrukwekkend. In San Mamede ‘s avonds een familydiner. Gezellig aan tafel met 25 pelgrims. Mooie gesprekken met Jeroen (vader) en Ylja (dochter) die samen de Camino lopen.

Dinsdag 25 september - mijn 27 ste wandeldag - wandelen via Sarria naar Portomarín. In Sarria gaat er een wereld voor mij open. Duizenden pelgrims starten daar hun Camino. Een lang lint van vrolijke pelgrims over de hele route naar Portomarin.

De laatste 100 km 2 stempels per dag in je credential geeft recht op een compostela in Santiago! Dat geldt ook voor mij trouwens......Het is niet belangrijk dat ik al 128 stempels heb sinds de start in 2010 en al 2500 km heb gewandeld.

Bij het 100 km (de nog af te leggen afstand naar Santiago) punt een kleurrijke foto!

In Portomarin tijd om de Peluqueria te bezoeken en een kaarsje aan te steken in de oude kerk.

• 24 September 2019 - 18:53

Bas:

Nog 100km. Puntje van de bucketlist afvinken! Levenservaring rijker.
    Geniet van de laatste loodjes!

• 25 September 2019 - 08:08

Anneke:

Succes met de laatste loodjes!

• 25 September 2019 - 09:36

Luc:

Hola Sjoerd,
    Het einde van je mooie camino is in zicht. Geniet met volle teugen van elke etappe die je nog rest. Je pelgrimsgevoel beschrijf je zo mooi en intens dat het binnen komt en raakt. Dank voor de mooie foto’s.
    Mijn respect voor de prestatie.
    Buen camino pelgrim Sjoerd

• 25 September 2019 - 09:43

Ronald:

Het blijft vreemd om als mede-pelgrim voor 1 week deze verdere verslagen te zien, mij bekruipt steeds het gevoel dat ik veel mis. Maar je verhalen zijn inspirerend! Geniet van de laatste 100 km Sjoerd, tot volgende week!

• 25 September 2019 - 10:49

Liek:

Wauw pa, nog “maar” 100km en dan heb je deze wonderlijke pelgrimstocht en fysieke en mentale uitdaging volbracht!! Zo trots!! Ik hou die kleinzoon nog even binnen en heb heel veel zin je volgende week plat te knuffelen ❤️ liefs je dochter

• 25 September 2019 - 12:31

F.j.kroeze:

Ha Sjoerd.

Moedig het doorzettings vermogen van jou. Kou en temperaturen waar je niet
    blij van wordt. Maar het zien van alle mooie dingen op je pad geven de moed
    om verder te lopen en af en toe het verstand op O.
    Maar de gesprekken met wie dan ook helpen je om het eindpunt Santiago
    te halen. 100 km nog te gaan, 3 dagen lopen ? Het lijkt me heerlijk om de tocht
    te voltooien met heel veel positieve, maar ook de mindere momenten.
    Dank voor alle foto,s en verslagen van je tocht. Je bent inmiddels een echte PELGRIM.

Met een hartelijke groet van

Freek.

• 25 September 2019 - 15:54

Soraya:

Hi lieve pelgrim buurman! Nog “maar” 100 km. Wat een prestatie!! Succes gewenst deze laatste dagen als pelgrim. Vanaf ruim 1.900km geniet ik van je mooie verhalen. Dank hiervoor!
    Veel liefs, Soraya

• 25 September 2019 - 20:14

Marty:

Nog maar 100 km, een peulenschil voor jou!
    Wat een fantastische ervaring! geniet ervan! groet, Marty.