Bijzondere waarnemingen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Bijzondere waarnemingen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Bijzondere waarnemingen

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

26 September 2019 | Spanje, Madrid

Woensdag en donderdag 2 wandeldagen met in totaal 52 km. Van Portomarin naar Palas de Rei en vervolgens naar Arzúa. Mooie plaatsen in Galicië. De drukte op de camino neemt toe en daar zit ook wel een vrolijke kant aan. Zo maak ik wat mee onderweg.....Een paar bijzondere waarnemingen.

* 5 Italiaanse mannen die non-stop praten en alleen maar worden overstemd door het geluid van hun navigatie.

* 4 Nederlandse vrouwen, gekleed in de laatste mode van Decathlon, debatteren tijdens de theepauze over de kwaliteit van de douches en de toiletten. Wat staan die rugzakjes met My Little Pony afbeeldingen toch schattige bij deze 60-plussers.

* meer en meer pelgrims met honden op de camino. Een mooi gezicht.

* op donderdag telde ik meer dan 60 albergues op minder dan 400 meter.

* ook de Amerikaanse dames zijn er weer. Net uit de bus losgelaten, duiken ze meteen een souvenirwinkel in en komen er beladen weer uit. Geen verschil met de Chinezen die ik overigens tot nu toe niet heb gezien.Een paar km verder zie ik de bus al weer klaar staan.

* donderdagmorgen vroeg (7.15 uur) in het donker stopt een taxi op een kruispunt. 2 Duitse dames stappen uit met hun rugzak. Zegt de ene vrouw: “sssst, da komt der Erste”. Ik doe of ik niets heb gehoord en loop verder het donkere bos in. Een kwartier later heb ik een koffie-stop en zie de beide dames aankomen. Vrolijk stappend naar de bar. Een van de dames ziet mij in het schemerlicht en begint direct met haar been te trekken. Ik zeg niks.

* ik zie de eerste Eucalyptusbossen. Prachtige azuurblauwe bladeren.

* Ook aan de zolen van mijn schoenen is te merken dat er ruim 800 km mee is gelopen (zie foto).

* Midden in de bossen hoor ik een doedelzak spelen......

* In Arzua zie ik iets heel bijzonders: een ooievaar (mannetje) vertelt het vrouwtje dat hij een BH heeft gescoord. Daarmee is de vraag van de dame in Beldorado ook beantwoord (zie blog 7 september). Eind goed, al goed.

AVG Privacy wetgeving verbiedt mij om foto’s van een aantal van bovengenoemde waarnemingen te plaatsen. Dat begrijpen jullie wel.

Zaterdag 28 september hoop ik D.V. in Santiago de Compostela aan te komen. Daar eindigt deze Camino. Dan nog een laatste blog met foto’s.


  • 26 September 2019 - 17:30

    Peter:

    Geniet van het laatste loodje, hopelijk niet te zwaar.

  • 26 September 2019 - 17:48

    Frida :

    Het is echt genieten bij het lezen van je verslagen.
    Wat zijn er veel mensen op pad. Heb ik nooit geweten.
    Liefs Frida

  • 26 September 2019 - 20:09

    Tommy:

    Wat een gave actie foto van die ooievaars!

  • 26 September 2019 - 21:30

    Syta:

    Mooi Sjoerd wat jij meemaakt tijdens deze camino. Leuk zoals je het allemaal beschrijft. Bijzondere tocht met bijzondere ervaringen. Geniet van je laatste kilometers. Liefs en zegen! Je zusje ; -)

  • 27 September 2019 - 11:02

    Luc:

    Mooi mooi mooi, buen Camino echte pelgrim

  • 27 September 2019 - 12:08

    Arline:

    Leuk om te lezen Sjoerd, blijf genieten van (de laatste loodjes van) deze bijzondere tocht

  • 27 September 2019 - 13:23

    Cees Fortgens:

    Sjoerd.....geweldige verslagen van je, leuk !!!
    sterkte morgen, en hoop voor je dat het niet te druk is bij het Pelgrimskantoor !!
    En...misschien kan je het Wierooksvat nog zien zwaaien in de kathedraal , tegen de stank
    van de Pelgrims???
    En...goeie thuisreis....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Actief sinds 11 Sept. 2017
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 21620

Voorgaande reizen:

12 Juli 2021 - 22 Juli 2021

Samen naar Finisterre

10 Juni 2021 - 10 Juni 2021

Kamperen met kinderen/kleinkinderen

11 Juli 2020 - 30 Juli 2020

2020: Op reis in eigen land

09 Januari 2020 - 22 Januari 2020

Naar het dak van Afrika

29 Augustus 2019 - 10 Oktober 2019

Camino in Spanje

16 Juli 2019 - 06 Augustus 2019

Samen op pad in Noorwegen

30 Mei 2018 - 07 Juli 2018

Onderweg in Frankrijk

16 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Terug in Georgiē

30 September 2017 - 11 November 2017

Loslaten

Landen bezocht: