Langs ‘s-Heren wegen. - Reisverslag uit Mussidan, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Langs ‘s-Heren wegen. - Reisverslag uit Mussidan, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Langs ‘s-Heren wegen.

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

22 Juni 2018 | Frankrijk, Mussidan

Dinsdag de eerste van een reeks zeer warme dagen. Vertrek na een heerlijk ontbijtje bij Heidi en Greg in La Coquille. Een stel uit Californië dat een Gite is gestart in La Coquille. Wij krijgen de uitnodiging om donderdagavond een optreden bij te wonen van een band (waarin Heidi zingt) tijdens het Fete de la Musique in Périgueux. We zullen zien.... De wegen zijn erg verschillend. Met een paar foto’s wil ik daar van iets laten zien. Vooral de berg op viel keien, kiezels en gaten in de paden. Hoe verder we in de Dordogne komen, hoe meer zichtbaar de schade wordt van de hagelstormen in het voorjaar. Er is heel, heel veel water gevallen. De natuur is rijk....... tarwe, mais, gerst, haver, zonnebloemen. Ik zie alles van weer van boven en dan weer vanuit het dal. Na Thiviers, overnachten in een kleine hut met 4 personen, wandelen we naar Sorges: Capitale van de Foie gras. Mmmmm, lekker:-) Ik slaap onderin een stapelbed; en wat denk je wie er ‘s avonds naar bovenklimt: Joseph, de man uit Beieren die in Limoges voor nachtelijke ‘onrust’ zorgde:-). Ruim 110 kg gaat de ladder op en af (ook in de nacht). Maar ik slaap goed! En donderdag gaat de tocht verder naar Périgueux. Hoewel we vroeg vertrekken (rond 6:30 uur), ontkomen we niet aan de warmte aan het begin van de middag. Mijn schoenen slijten a.g.v. het warme asfalt. Het is weer even wennen aan de geluiden van de grote stad. Aan het begin van de middag nemen we een menu du ‘travailleur’. Na aankomst in Périgueux haal ik in de kathedraal de laatste ‘tampon’ in mijn 1e Credencial. Gelukkig heb ik een tweede credencial meegenomen. Het onderkomen is in een mooi oud huis in de binnenstad. Shirley en Richard (een stel uit Londen) zijn de hospitaleros en ontvangen ons hartelijk. Vrijdag 22 juni (mijn 23ste wandeldag) starten we om 7:00 uur en wandelen op ons gemak de stad uit en gaan het plateau op. Wat is de Dordogne mooi!!!! Herinneringen komen boven.......kamperen in Sarlat (zoon Sytse duikt in het zwembad....ziekenhuisbezoek en een nekkraag was het gevolg). Roofvogelshow in Rocamadoure, de grotten van Lascaux, en nog veel meer. Aan het einde van de dag komen we aan in Saint Astier. Een camping met een tent voor 4 pelgrims. 4 bedden en 2 stoptacten en verder niks. Basic dus. Voor de komende 2 dagen hebben we ook overnachtingen vastgelegd. Allemaal campings met een hut zonder voorzieningen. Hoe komen we aan eten de komende dagen?

• 19 Juni 2018 - 06:14

Liek:

Weer een goeie wandeldag toegewenst lieve papa!! Rustig aan met de warmte en goed op je zelf passen! Veel plezier, dikke kus

• 25 Juni 2018 - 15:46

Marjolein:

Oef, op de foto’s ziet het er echt heel heet uit ..!

• 25 Juni 2018 - 16:32

Marja Oudt:

Mooie foto's en verhalen van ook voor ons bekende plaatsen, dank daarvoor Sjoerd en heel veel sterkte op je warme lange maar volgens mij hele mooie tocht door Frankrijk!

bon voyage,
    Groet Marja

• 25 Juni 2018 - 18:25

Liek:

Mooi!!! Die foto's, de avonturen, de mensen, wauw wat gaaf. Ook bikkelen.. Hopelijk kun je toch nog wat eten scoren ;) Rustig aan met de hitte!

Liefa

• 25 Juni 2018 - 20:45

Bas:

Bikkel!!

• 27 Juni 2018 - 21:25

Wil :

Weer terug uit Griekenland. Kan nu eindelijk je verslag lezen.
    Wat een belevenissen met zoveel ontmoetingen en heriineringen.
    Je bent een kanjer.
    liefs, Wil