Welkom terug in Saint Jean Pied de Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Welkom terug in Saint Jean Pied de Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Welkom terug in Saint Jean Pied de Port

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

29 Augustus 2019 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Al weken ben ik een stuiterbal (volgens Marjolein). En al weken elke dag weer de inhoud van de rugzak checken. Wat je thuislaat is mooi meegenomen. Nou ik laat familie en vrienden ook thuis. Maar ze reizen ook weer mee. Het voelt nu echt anders dan alle jaren dat ik nu onderweg ben. Misschien de leeftijd of zou het zijn omdat dit het laatste stuk is van de camino in Spanje? Vanmorgen om 6:30 uur uitgezwaaid op station Heemstede-Aerdenhout door Annelies en Marjolein. Samen met vriend Ronald op pad. Dankzij strakke planning en een beetje geluk komen we uiteindelijk om 15:30 uur in Saint Jean Pied de Port aan. Een verzamelpunt van pelgrimswegen met honderden pelgrims. In herberg Beilari krijgen we een warm welkom door Joseph. Ook mijn wandelstok van vorig jaar is daar nog en wordt officieel overhandigd. Vandaag vaak gesproken over de mooie kerkdienst van afgelopen zondag. De pelgrimszegen ontvangen van ds. Aart Mak en de Irish Blessing gezongen door vml koor PlusMinus. Wat een mooie verrassing en hartverwarmende wensen vanuit onze protestantse kerkgemeente. Dinsdagavond toegesproken door Ivo Boswijk temidden van koor Slavuj. Het was toen net zo warm als nu hier (28 graden).

Vanavond een familiediner met 20 pelgrims, vroeg slapen en morgenochtend om 7:15 uur de Pyreneeën over naar Roncesvalles.

Ik heb er zin in.

• 29 Augustus 2019 - 19:35

Marja Oudt:

Beste Sjoerd en Ronald,
    Het gaat nu echt beginnen! Ik wens jullie een goede tijd samen en een prachtige inspirerende wandeling! fijn om zo een beetje bij jullie te zijn en de verhalen te lezen!
    groet Marja

• 29 Augustus 2019 - 19:55

Hetty:

Lieve Sjoerd,
    Geniet van het laatste deel van deze bijzondere tocht, die je zoveel jaren geleden bent gestart. Veel wandelplezier en mooie momenten. En kom weer veilig terug.
    Liefs,
    Hetty

• 29 Augustus 2019 - 20:15

Tommy:

Heel veel plezier met het vervolg van dit mooie avontuur!! Klinkt nu al goed!

• 29 Augustus 2019 - 21:55

Peter:

Heb weer genoten van je verslag.
    Geniet van de tocht.

• 30 Augustus 2019 - 10:40

Luc:

Beste Sjoerd heb een reuze tijd en fijne tocht.

Buen camino amigo
    Luc & Brigitte

• 30 Augustus 2019 - 12:36

Cees Fortgens:

Sjoerd en Ronald, het begin is er, hoop dat het meegevallen is, maar ...ja wel pittig
    Neem aan dat jullie lopen van Roncevalles naar Larrasoaino...sterkte..verder TOP

• 01 September 2019 - 12:31

Bas Koomans:

Nogmaals een prettige wandeling gewenst! Making new memories!

Tags: Welkom thuis