Verweg - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Verweg - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Verweg

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

02 Oktober 2017 | Georgië, Tbilisi

Istanbul 1700 km en Teheran 1200 km. Georgie ligt op de grens van Azië en Europa. Het begin langzaam te wennen om weer in dit land te zijn. Het nieuws, de bilboards, de taal, de muziek en de gesprekjes zijn boeiend. Het regent nu bijna 20 uur aaneengesloten. Straten staan blank en kunnen het water niet afvoeren. Wegen zijn onbegaanbaar en sommige delen zijn ware glijbanen (onverhard).
Vandaag op bezoek bij Medea en interessante gesprekken (in Engels, Frans, Duits en Georgisch)over kinderopvang, onderwijs pensioenen, levensstijl en levensduur in beide landen. Oja, en de noodzaak om vooral te bewegen.

Einde van de middag kraamschudden bij Leven & Qeti en hun dochtertje Sophio van 9 dagen oud. Een warm weerzien! Een kleine supra inclusief toespraakjes kon niet worden overgeslagen. In het pikkedonker weer terug in de regen naar Tbilisi west. Mijn gastvrouw beweegt zich soepel en luid claxonnerend door de buitenwijken en de stad. Na 3 kwartier doe ik mijn ogen weer open en staan we voor de flat. Gelukkig nu ook weer stromend water (uit de kraan).
Morgen naar Kakheti (Vacvhnadziani) voor een Tataraoba. Wat dat is, ga ik later over schrijven.

• 02 Oktober 2017 - 19:47

Liek :

Lieve pa, wat een heerlijk verhaaltje! Wel balen van de regen! Maar klinkt al als mooie avonturen :) Waren ze blij met kleertjes? Liefs