Vrienden en kilometers - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Vrienden en kilometers - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Vrienden en kilometers

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

04 September 2019 | Spanje, Logroño

Een reis kun je beter uitdrukken in vrienden dan in kilometers. Dat schreef zwager Bram van Strijen een paar dagen geleden. Ik heb er even op moeten kauwen en 60 km met pelgrimvrienden over gesproken. Ik heb er meer vrienden aan over gehouden dan 60:-). Dinsdag gewandeld van Villatuerta naar Los Arcos. En vandaag van Los Arcos naar Logrono. Van Navarra naar Rioja. En dat is meer dan een verschil in wijnen. Gisteren vooral de aardetinten in het landschap en de vele stijgingen en dalingen. Slapen in een volle slaapzaal met 8 stapelbedden en 7 snurkende vrouwen en mannen. Het vooruitzicht van woensdag volgeboekte herbergen sprak ons niet aan. Besloten om te reserveren in Logrono. Nooit gedacht dat ik via booking.com een stapelbed van € 12,— kon reserveren. Toch gelukt. Vandaag een lange - wederom warme dag - naar Viana en Logrono. Bij binnenkomst in Viana zagen we een kleine vrachtwagen die zich vast reed onder de 800 jaar oude stadspoort. Geen paniek bij de chauffeur; hij gebaarde naar ons en wij moesten op de laadklep staan met onze rugzakken. Zo gezegd, zo gedaan. Veel springen op de laadklep en ondertussen reed hij de vrachtwagen al schurend onder de stadspoort door. Wij konden ook weer verder. Na Viana wandelend verder naar Logrono. Veel industrie in het noorden van de stad maar gelukkig in het centrum veel oude gebouwen en een prachtige kathedraal. Een dag met veel stempels in ons pelgrimspaspoort. Avondeten met Hiro uit Japan en om 21.30 uur ons stapelbedje in. Morgen naar Najera.

• 04 September 2019 - 22:16

Frida :

Hallo Sjoerd. Wat een tocht. Maar wat kan het probleem van de vrachtwagen ook simpel worden opgelost met wat menselijk gewicht. Leuk deze ervaringen. Mis je de rust van de vorige tochten? Liefs Frida

• 05 September 2019 - 08:17

Tommy:

Ziet er heerlijk uit met zo’n zonsopkomst!

• 05 September 2019 - 11:09

Bas:

Een slak ziet meer van de weg dan een haas! Geniet er van. Je hebt iig goed weer en gezelschap. Èn, het is nog maar 650km

• 06 September 2019 - 14:50

Cees Fortgens:

Mooie route....helemaal TOP, genieten jullie maar...ondanks dat jullie het zo nu en dan"zat" kunnen zijn