Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

26 Juni 2021 | Nederland, Heemstede

Tijdens een verblijf in de voormalige Abdij Nieuw Sion stippelen we onze reis uit. Liever 8 korte dan 4 lange wandelingen. Nog heel wat uitzoeken in allerlei apps. En de vraag blijft dan nog ‘welke herbergen en winkels zijn open vanaf 12 juli?’. Ook wel weer spannend om niet te reserveren maar toch een lijstje van Albergues achter de hand met telefoonnummers en mailadressen. Ondertussen lees ik in de FB-groep de eerste ervaringen van pelgrims die recentelijk zijn gestart met hun wandeling. Spanje staat nog steeds op ‘oranje’ en reizen mag alleen indien strikt noodzakelijk. En NL gaat meer en meer van het slot. Het dragen van mondkapjes is vanaf zaterdag 26 juni niet meer verplicht. In Spanje is dat nog wel zo.

Na zondag 27 juni gaan we onze rugzakken vullen en wegen:-). Wat nemen we mee en wat laten we thuis?

Maandag 28 juni haal ik mijn 2e vaccinatie en dan zijn we beiden coronatechnisch qua reizen klaar voor vertrek. Inclusief 2 stickers in onze gele vaccinatieboekjes. En een QR voor NL en internationaal. Wie of wat kan ons tegenhouden? Het blijft spannend tot het laatste moment.

• 26 Juni 2021 - 19:52

Marjolein:

Ik kon het bericht nu wel openen, zonder in te hoeven loggen; liefs, Marjolein

• 27 Juni 2021 - 09:17

Akky:

Ook ik kon vanmorgen zomaar, zonder in te loggen, jouw verhaal lezen.
    Wens jullie een heel goede reis en kijk uit naar de verhalen.
    liefs vanuit Nieuwegein, Akky