Eucalyptusbossen - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu Eucalyptusbossen - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Sjoerd Bakker - WaarBenJij.nu

Eucalyptusbossen

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

14 Juli 2021 | Spanje, Negreira

Klokslag half negen vertrekken we vanaf het lege Praza do Obradoiro. Spannend voor Marjolein. Na al die mooie verhalen en foto’s wil zij het nu zelf meemaken. Rugzak niet te zwaar? Hoe vinden we onze route? Wat gebeurt er onderweg met mij en met ons? Het is gelukkig mooi weer en niet al te warm. Na een half uur bereiken we Sarela do Baixo en kijken achterom: een mooi uitzicht op de kathedraal van Santiago. Onze voeten en knieën moeten even wennen aan het gewicht en de hoogteverschillen (460 m stijgend en 530 m dalend). We zijn allebei onder de indruk van de enorme eucalyptusbomen. De weg is goed gemarkeerd met om de 50 meter een gele pijl met km-aanduiding tot Finisterre. Wandelgids, de app pocket earth en buon camino zijn niet echt nodig:-)

We komen weinig pelgrims tegen (zowel naar als vanuit Finisterre). Wandelen door eucalyptus- en eikenbossen en kleine plaatsjes. Geen lawaai, geen stadsgeluiden, geen auto’s, alleen af en toe een wandelaaar (met mondkapje), geen muziek of mobiele telefoongeluiden. Stilte: wat een genot. We hebben besloten om het tempo van Marjolein aan te houden. En dat lukt zonder (wederzijdse) moeite. We genieten volop bij de prachtige brug ‘Ponte de Maciera’.

Na pakweg 20 km komen we aan in Negreira en vinden een hotelletje met pelgrimsmenu en prijs. En dat willen we natuurlijk.

Douchen, biertje en glas wijn op het terras, even slapen, eten en op tijd naar bed. Een ritme dat ons gaat aanspreken.

Voor mij is dit inderdaad spannend … Zolang een oude vriend van mij hierover begon (liep de Camino in de jaren ‘80) wilde ik dit doen. Maar.. geen tijd genoeg. En later.. een knie. En bovendien inmiddels een te drukke route… Ik had het opgegeven om lange afstanden te lopen. Tot dit plan van Sjoerd kwam: samen het ‘staartje’ lopen van SdC naar Finisterre en Muxia - en dan in mijn tempo. Een heel fijn plan maar vanmorgen ineens toch heel zenuwachtig. Deze dag heb ik echter genoten. Het lopen, stijgen en dalen ging. Mijn rugzak voelt fijn. Mijn conditie is goed. Ook voor Sjoerd is mijn tempo goed te doen. Daarbij loop ik het liefst met een lied in mijn hoofd. Dit keer Andzanot Ser (vorige week gezongen op een Armeens feestje). Die steile stijging over 2.5 km ermee gedaan. Ik ben trots en mijn knie doet maar licht zeer.


  • 15 Juli 2021 - 08:18

    Luc Soutaer:

    Het genot en het plezier die jullie beleven op de eerste etappe kan ik voelen door het mooie verhaal en foto’s. Buen camino lieve pelgrims

  • 15 Juli 2021 - 09:45

    Ivo:

    Ziet er mooi uit! En fijn dat het lukt om elkaars tempo te houden…

  • 15 Juli 2021 - 12:45

    Akky:

    Wat vertellen jullie leuk. Het is een hele prestatie vinden wij.
    In gedachten tippel ik mee maar dat tempo ligt wel anders.
    Liefs voor jullie en we kijken uit naar een volgend reisverslag,
    zo leuk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Actief sinds 11 Sept. 2017
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 21653

Voorgaande reizen:

12 Juli 2021 - 22 Juli 2021

Samen naar Finisterre

10 Juni 2021 - 10 Juni 2021

Kamperen met kinderen/kleinkinderen

11 Juli 2020 - 30 Juli 2020

2020: Op reis in eigen land

09 Januari 2020 - 22 Januari 2020

Naar het dak van Afrika

29 Augustus 2019 - 10 Oktober 2019

Camino in Spanje

16 Juli 2019 - 06 Augustus 2019

Samen op pad in Noorwegen

30 Mei 2018 - 07 Juli 2018

Onderweg in Frankrijk

16 Februari 2018 - 05 Maart 2018

Terug in Georgiē

30 September 2017 - 11 November 2017

Loslaten

Landen bezocht: